© 2013  BRANDT STRATEGISK DESIGN

  • b-facebook
  • b-blogger
  • b-tbird
  • LinkedIn Round
  • b-facebook
  • Pinterest Round
  • b-tbird
  • LinkedIn Round

Både små og store bedrifter har behov for en god visuell profil, men med svært forskjellige bruksbehov. 

1/11
Lovisenberg Diakonale Sykehus​

​​
Lovisenberg Diakonale Sykehus er en bedrift med ca 1.200 ansatte fordelt på forskjellige klinikker, avdelinger og selvstendige institusjoner. Det er daglig stor informasjonsflyt, med behov for individuell og samtidig samlende profil. Den visuelle profilen skal forenkle og tilrette informasjonsarbeidet, samle institusjoner og synliggjøre felles verdier og kultur.

​​

Opprinnelig logo ble oppjustert, og det ble utviklet nye profilfarger og maldokumenter for å systematisere og skille mellom sykehusets avdelinger.
Som tillegg til designelementene valgte vi å utvikle en verdi-illustrasjon - "et Livets tre".
Jeg ønsket å bruke et uttrykk som lå et sted mellom Matisse sine dansende damer og Gustav Vigeland, og valgte å bruke billedkunstner Hilde Kramer til å utforme originalen i papirklipp. Det brukes detaljer fra illustrasjonen i forskjellige fargekombinasjoner og i forskjellige materialer.
 

"Vi ønsket at profilen skulle uttrykke våre kjerneverdier kvalitet og nestekjærlighet.

Illustrasjonsmotivet speiler livets mange uttrykk slik sykehuset møter mennesker i ulike faser og situasjoner, og samler slik sykehusets mange klinikker og avdelinger. Den gjenkjennes og verdsettes både av pasienter og ansatte. Gjennom sitt mangfoldige uttrykk supplerer illustrasjonen den enkle grafiske profilen.
 

Tone Hærem. Informasjonssjef Lovisenberg Diakonale sykehus

Klikk på bildet for å se profilelementene.
 

 

ReDE Interiørdesign - en bitte liten profil​

​​​

Interiørdesigner Heidi Guldbransen er den råeste interiørdesigneren jeg vet om!
Hun er fantastisk til å kombinere farger, mønstre og materialer på en helt unik og spesiell måte - personlig tilpasset sine kunders hjem, hytter og kontorer.

 

For å verne om kundenes privatsone har hun valgt å ikke avbilde prosjektene på web eller brosjyre, men selger seg via fornøyde kunders "fra munn til munn" metode.​

Det ble laget en personlig og litt humoristisk - men stram og formsikker logo som passer til Heidis personlighet. Navnet ReDE ble valgt fra ReDecoration og det "å bygge rede".

​ReDE´s visuelle profil består av folie på bil, klistremerker til å feste på arbeidsprøver, og visittkort i frosted plast.

Klikk på bildet for å se profilelementene.

1/4

1/11
SeeME - design som konseptutvikling

For 12 år siden kastet jeg meg ut i gründerlivet og startet opp SeeME AS. Jeg ville erfare at man kan bruke design som strategisk VERKTØY for å forandre og skape positive holdninger. Refleks ble oppfattet som tregt og kjedelig, og det ble forbundet med gratis give aways fra bank og forsikringsbransjen. Spørsmålet var:

 

Kan man inspirere folk til å ta vare på sitt eget og andres liv?

Det har blitt mange spennende erfaringer og reflekskolleksjoner siden da, og prosentandelen på folks som bruker refleks er gått opp..

​​

SeeME vokser videre med nye eiere, og jeg er klar for nye designdrømmer.

Klikk på bildet for å se mer.

© 2013  BRANDT STRATEGISK DESIGN