© 2013  BRANDT STRATEGISK DESIGN

Design - Pynt eller strategisk verktøy?

February 20, 2014

Hva slags forhold har du til design? Hva er det som gjorde at du valgte akkurat den telefonen du har, joggesko, klær, bil, osv. Bevisst eller ubevisst velger vi produkter som er med på å understreke vår egen identitet - som skaper vårt image.  Vår visuelle fremtoning gir omverden en opplevelse av oss.

Slik er det også med alt det et firma deler av visuelle opplevelser; produkter, websider, ulike presentasjoner, osv. Forskjellen er at det har så mye større konsekvenser i forretningslivet enn privat.

Det visuelle språket henvender seg til våre følelser - og vi handler etter våre følelser.
Dette er utgangspunktet til alle som jobber med merkevarebygging. En merkevare er den verdien folk tillegger produkter og tjenester gjennom opplevelser. Merkevarebygging er alt som gjøres for å skape disse opplevelsene. Designet fremhever, underbygger og engasjerer.

Drikker du Starbucks kaffe fordi den er så god? Hvilke følelser får du når du ser Nike logoen? Hva er det som gjør at du velger en vare eller tjeneste fremfor en annen? Firmaets visuelle profil skal underbygge dets egenskaper og verdier. Logoen er profilens spydspiss og skal symbolisere essensen i firmaets egenart. Design brukt strategisk er en viktig og kraftfull faktor for å oppnå suksess i markedet.

 

Please reload

November 18, 2014

Please reload

  • b-facebook
  • Pinterest Round
  • b-tbird
  • LinkedIn Round